Jag tränar på balans...

Denna veckan har varit en riktigt bra vecka med innehåll av både arbete, kurs, ärenden och lagt lite extra energi på steg jag önskar ta i livet. Det är också en sådan här vecka jag ser min återkommande utmaning att försöka skapa balans mellan att göra och bara vara.
Det är väldigt lätt (för mig) att göra, göra, göra, vara här och vara där och skjuta upp "bara vara" på framtiden. Men jag märker att om jag inte tar mig den tiden att koppla av, vara med mig själv, koppla bort och göra typ ingenting, så blir det inte bra, det utlöser flera olika stressymptomer.
 
Idag har jag sagt nej i två situationer där jag tidigare hade svarat ja, men vem hade blivit glad om jag gjort emot mig själv? Ingen. Jag är tacksam att jag lär mig mer och mer hur jag fungerar och idag känner mig tacksam och glad över att jag prioriterade mig själv och min egen balans.
 
<3
 
Publicerat i Allmänt