Sköna maj...

...är snart till ända men sommaren är i full blom då den bröt ut tidigt i år.

Ligger här på soffan just nu och vilar, kände att kroppen behövde det. Och lyssna på min kropp, har inte varit min starkaste sida sen jag vet inte när, så nu är det dags att lära om så att jag kan läka min kropp och hålla mig frisk. Jag vill ju leva ett långt, friskt och lyckligt liv. 
Jag har inte varit jättesnäll mot mig själv under mars, april och början av maj. Jag har haft sjukt mycket på gång och inte gett mig tid till vila och återhämtning. Orkar inte räkna upp allt för då blir jag bara trött, haha. Men det har varit massor av roliga och intressanta saker, plus mycket på jobbet med bland annat ny arbetsplats (samma jobb) och en hel del support åt en nära vän som behövt hjälp med diverse, och lite till..

"Jag trodde förut att så länge man tycker det är kul så är stress inte farligt. Hur fel hade jag inte? Även om man har kul hela tiden på jobbet och i sin stress så behöver man ta pauser och ge sig själv tid för återhämtning. Ingen människa kan brinna hela tiden." 

Citerar ur Karin Björkegren Jones bok "Ett stressfritt liv"

Ja, jag ligger nu här och känner hur skönt avkopplad min kropp är från att göra och vara i farten (förutom att jag skriver här). Tack underbara avkoppling! Och förlåt mig min kropp att jag inte alltid behandlat dig så som jag önskat. Jag vill nu bli bättre på det, jag vill verkligen göra mitt bästa för att min kropp och själ ska leva i balans, harmoni och välmående. 
Jag älskar dig verkligen!! ❤️